Η μουσική κυριαρχεί σε όλες τις δραστηριότητες του Νηπιαγωγείου. Αποτελεί βασικό εργαλείο και παιδαγωγικό μέσο, το οποίο διεγείρει τον εγκέφαλο, βελτιώνει τη μνήμη, ενισχύει την κοινωνικότητα, συντελεί στη δημιουργία συνεργατικής διάθεσης, βοηθά τα παιδιά να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, να επιδεικνύουν υπομονή και πειθαρχία στις εκάστοτε περιστάσεις και τέλος καλλιεργεί τη φαντασία και τη δημιουργικότητα, απαραίτητα εφόδια για τη σταδιοδρομία τους αλλά και την προσωπική τους ευτυχία.
Για όλους αυτούς τους λόγους, η μουσική αποτελεί για εμάς ένα ξεχωριστό και ιδιαίτερα σημαντικό μάθημα, το οποίο προσφέρεται και διδάσκεται ήδη από τη βαθμίδα του Νηπιαγωγείου από Εκπαιδευτικό Μουσικής Αγωγής, άλλη μία καινοτομία της Γενναδείου Σχολής.
Προνήπιο & Νηπιαγωγείο
Αρχικη | προνηπιο - νηπιαγωγειο
Στόχος &
Φιλοσοφία
Το Προνήπιο και το Νήπιο της Γενναδείου Σχολής αποτελεί το πρώτο σκαλί σε μια ασφαλή και ολοκληρωμένη εκπαιδευτική κοινότητα που φτάνει μέχρι το ύψιστο σκαλοπάτι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. O μαθητής ξεκινά από το Προνήπιο και φτάνει μέχρι το Λύκειο, χωρίς απότομες μεταβάσεις, κάτι που σηματοδοτεί μια ομαλή συνέχεια στις σπουδές του.
Η Γεννάδειος Σχολή είναι ένα δημοκρατικό σχολείο ανοιχτό σε καινοτομίες και προκλήσεις. Η Διεύθυνση και το άρτια καταρτισμένο Εκπαιδευτικό Προσωπικό έχουν δημιουργήσει ένα περιβάλλον που σέβεται τη διαφορετικότητα και δίνει έμφαση στις θετικές και υποστηρικτικές σχέσεις μεταξύ Εκπαιδευτικών, Μαθητών, Γονέων και μελών της ευρύτερης σχολικής κοινότητας.
Πρωταρχικός μας στόχος είναι η θετική ψυχολογία και η χαρούμενη διάθεση των μαθητών. Η καλλιέργεια της φιλίας, η έννοια της συνεργασίας, η ενίσχυση της πρωτοβουλίας, η κατανόηση της ενσυναίσθησης, η αλληλεγγύη, η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης και η αγάπη χαρακτηρίζουν το εκπαιδευτικό μας έργο.
Φιλοσοφία μας είναι να προσεγγίζουμε τη μάθηση ολιστικά, μέσα από ερεθίσματα που έχουν νόημα για τα παιδιά, τα οποία βρίσκονται πάντα στο επίκεντρο της μαθησιακής διαδικασίας και συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωσή της. Παράλληλα, καλλιεργούνται και αναπτύσσονται ικανότητες και δεξιότητες, ώστε τα παιδιά μας να προετοιμαστούν συναισθηματικά, κοινωνικά και μαθησιακά για το Δημοτικό.
Πρόγραμμα σπουδών
Το Νηπιαγωγείο παρέχει ένα δυναμικό ξεκίνημα στη Σχολική Εκπαίδευση των παιδιών με μακροπρόθεσμα οφέλη, για τα ίδια και για την κοινωνία.
Το Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο εμπλουτίζεται από τα Τεύχη των Εκδόσεων της Γενναδείου Σχολής. Τα Τεύχη επιμελούνται με ιδιαίτερη φροντίδα και προσοχή οι Εκπαιδευτικοί της Σχολής και ανανεώνονται σε ετήσια βάση.
Σκοπός του Προγράμματος Σπουδών είναι η ολόπλευρη (σωματική, κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική) ανάπτυξη του παιδιού, η ευημερία του και η διαμόρφωση της ταυτότητας του δημοκρατικού πολίτη.
Η εκπαίδευση στο Νηπιαγωγείο προάγει την ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων που βοηθούν το παιδί να ανταποκριθεί με κριτικό και δημιουργικό τρόπο στις προκλήσεις του περιβάλλοντος.
Θέτει τις βάσεις για το μέλλον και εδραιώνει θεμελιώδεις αξίες που προάγουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, την κοινωνική δικαιοσύνη και την ατομική και συλλογική υπευθυνότητα, σε μια ενταξιακή προοπτική.
Μουσική
Φυσική Αγωγή
Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο της Σχολής πραγματοποιείται από εξειδικευμένο Εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής.
Τα παιδιά μας αποκτούν τις βασικές κινητικές δεξιότητες (σταθεροποίησης, μετακίνησης, χειρισμού), αναπτύσσουν και εφαρμόζουν κινητικές έννοιες, ενεργοποιούν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα, ενισχύουν τις νοητικές τους ικανότητες, μαθαίνουν απλούς κανόνες και εδραιώνουν σταθερές συμπεριφορές που σχετίζονται με την υγεία, βελτιώνουν την αυτοπεποίθηση και το θάρρος και καλλιεργούν κοινωνικές δεξιότητες με την αποδοχή των συμμαθητών τους και την αποτελεσματική συνεργασία μαζί τους.
Πληροφορική – Ρομποτική
Μέσα από την επαφή με το ψηφιακό παιχνίδι στην προσχολική ηλικία, οι μαθητές του σχολείου μας μαθαίνουν να σκέφτονται και να αναλογίζονται τα δεδομένα, να παίρνουν αποφάσεις και να δρουν με νέους τρόπους, συνδέοντας γνώση και πράξη.
Στην ηλικία του Νηπιαγωγείου το ψηφιακό παιχνίδι μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά στη μαθησιακή διαδικασία, παρέχοντας νέα εργαλεία, που θα ενισχύσουν την κριτική σκέψη και την ικανότητα επικοινωνίας. Παράλληλα, με την εισαγωγή της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στο Νηπιαγωγείο τα παιδιά μπορούν να αντιληφθούν μερικές από τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού των υπολογιστών.
Αξιοποιώντας τον υπολογιστή σε κατάλληλα οργανωμένο μαθησιακό περιβάλλον, ενθαρρύνονται οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ των παιδιών, ενισχύεται η ευελιξία της σκέψης και αναπτύσσεται η ικανότητα των παιδιών για επίλυση προβλημάτων. Η τεχνολογία στην καθημερινότητα των παιδιών προσχολικής ηλικίας, εκτός από ένα απολαυστικό παιχνίδι, μπορεί να ανοίξει και έναν συναρπαστικό κόσμο στη μάθηση και την κριτική σκέψη. Η Πληροφορική και η Ρομποτική προσφέρονται και ως ξεχωριστά μαθήματα που διδάσκονται από έμπειρο Εκπαιδευτικό Πληροφορικής.
Aγγλικά
Το μάθημα των Αγγλικών είχε εισαχθεί στο Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου πολύ πριν καταστεί υποχρεωτικό. Διδάσκεται με διασκεδαστικό, παιγνιώδη και διαδραστικό τρόπο με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων και σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού, ώστε να δίνεται έμφαση στην κιναισθητική προσέγγιση.
Η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο στοχεύει στην ενίσχυση της πολυγλωσσικότητας, συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, ενισχύει την πολυγλωσσική επίγνωση, τη διαπολιτισμική επικοινωνία και τη διαμόρφωση της ταυτότητας του ενεργού πολίτη στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία. Οι μαθητές αναπτύσσουν καλύτερες δεξιότητες μνήμης, πλουσιότερο λεξιλόγιο, μεγαλύτερη ευελιξία σκέψης, καλύτερες δεξιότητες κριτικής σκέψης και πολλά άλλα.
To
Παιχνίδι
Κυρίαρχο μέσο μάθησης αποτελεί το παιχνίδι. Τα παιδιά όταν παίζουν δε χάνουν χρόνο, ούτε απλώς γεμίζουν τον χρόνο τους.
Μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα, μπορούν να εξερευνήσουν, να πειραματιστούν, να ανακαλύψουν προβλήματα και να προσπαθήσουν να τα λύσουν, να αξιοποιήσουν την περιέργεια και τη δημιουργικότητά τους, να κάνουν επιλογές και να προβούν σε εφαρμογή των δικών τους ιδεών με τον δικό τους τρόπο και ρυθμό, να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και να εξοικειωθούν με τον περιβάλλοντα χώρο και με τους άλλους ανθρώπους με τους οποίους έρχονται σε επαφή. Όταν τα παιδιά απορροφώνται στο παιχνίδι, χρησιμοποιούν όλες τις δυνάμεις τους για μια αποδοτική μάθηση.
Εκδόσεις
Σχολής
Το Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο εμπλουτίζεται από τα Τεύχη των Εκδόσεων της Γενναδείου Σχολής.
Τα Τεύχη επιμελούνται με ιδιαίτερη φροντίδα και προσοχή οι Εκπαιδευτικοί της Σχολής και ανανεώνονται σε ετήσια βάση.
Σκοπός του Προγράμματος Σπουδών είναι η ολόπλευρη (σωματική, κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική) ανάπτυξη του παιδιού, η ευημερία του και η διαμόρφωση της ταυτότητας του δημοκρατικού πολίτη. Η εκπαίδευση στο Νηπιαγωγείο προάγει την ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων που βοηθούν το παιδί να ανταποκριθεί με κριτικό και δημιουργικό τρόπο στις προκλήσεις του περιβάλλοντος. Θέτει τις βάσεις για το μέλλον και εδραιώνει θεμελιώδεις αξίες που προάγουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, την κοινωνική δικαιοσύνη και την ατομική και συλλογική υπευθυνότητα, σε μια ενταξιακή προοπτική.
Νέα της Σχολής
13
Jan
2025
Οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου παρουσίασαν μια μαγευτική χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση με τίτλο ¨Το Δάσος της...
10
Jan
2025
Αγαπητοί Γονείς/Κηδεμόνες, Το Λύκειο της Γενναδείου Σχολής, και τη φετινή σχολική χρονιά, προσφέρει στους μαθητές/-τριές του...
eκπαιδευτικεσ
επισκεψεισ
επισκεψεισ
πολιτιστικεσ & εκπαιδευτικεσ δρασεισ
δημιουργικη
απασχοληση
απασχοληση
eκπαιδευτικεσ
επισκεψεισ
επισκεψεισ
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις
Οι Εκπαιδευτικές Επισκέψεις είναι εκδρομές εκπαιδευτικού περιεχομένου που στοχεύουν στη βιωματική μάθηση μέσω της απόκτησης εμπειριών. Οι μαθητές ερχόμενοι σε άμεση επαφή με το γνωστικό αντικείμενο, κατανοούν και αναπτύσσουν μια γενικότερα θετική στάση απέναντι στην επιστήμη, ενώ αποκτούν εμπειρίες και γνώσεις που εδραιώνονται βαθιά στη μνήμη τους για μεγάλο χρονικό διάστημα. Επίσης, συμβάλλουν στην ανάπτυξη της φαντασίας, της ενσυναίσθησης και προσφέρουν πολύτιμες ευκαιρίες για να συμμετάσχουν στις διαδικασίες εκτίμησης της τέχνης.
Οι Εκπαιδευτικοί της Σχολής αναζητούν με υπευθυνότητα, προσοχή και αυστηρά κριτήρια τις κατάλληλες εκπαιδευτικές επισκέψεις που θα αποτελέσουν ευχάριστες εμπειρίες μάθησης, θα προκαλέσουν την περιέργεια, την απόλαυση και την ενεργό συμμετοχή, θα καλλιεργήσουν κίνητρα, θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών και θα οδηγήσουν στην απόκτηση θετικής στάσης απέναντι στο σχετικό με την επίσκεψη αντικείμενο. Τα παιδιά οικειοποιούνται τη γνώση και εμβαθύνουν μέσω διασκεδαστικών εμπειριών που συνεπικουρούν στο Πρόγραμμα Σπουδών της Σχολής.
Οι μαθητές της Γενναδείου Σχολής πραγματοποιούν κάθε μήνα Εκπαιδευτικές Επισκέψεις σε Μουσεία, Θέατρα, Αθλητικές Εγκαταστάσεις και συμμετέχουν σε Βιωματικές Δράσεις στη φύση.
πολιτιστικεσ & εκπαιδευτικεσ δρασεισ
Πολιτιστικές Δράσεις
Εκτός από τις εκπαιδευτικές επισκέψεις, στη Γεννάδειο Σχολή πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές, κοινωνικές και φιλανθρωπικές δράσεις, εντός και εκτός της Σχολής, που στοχεύουν στη δημιουργία ευαισθητοποιημένων μελλοντικών πολιτών με ανθρωπιστικές και δημοκρατικές αξίες.
Οι Νηπιαγωγοί έχουν φροντίσει να ενισχύσουν την επαφή των μαθητών με την Τέχνη και τον Πολιτισμό, προγραμματίζοντας εκπαιδευτικές επισκέψεις σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος, ενώ κατά τη διάρκεια του Σχολικού Έτους υλοποιούνται από τους μαθητές 3 (τρεις) θεατρικές παραστάσεις με πρωταγωνιστές τα ίδια τα παιδιά στα δύο κλειστά Αμφιθέατρα της Σχολής. Οι μαθητές μέσω του θεατρικού παιχνιδιού και της ανάληψης ρόλων αναπτύσσουν και διευρύνουν την προσωπικότητά τους, τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη, ενώ καλλιεργούν την αισθητική και αποκτούν συνείδηση του σώματός τους.
δημιουργικη
απασχοληση
απασχοληση
Δημιουργική Απασχόληση
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα της Δημιουργικής Απασχόλησης (14.00 έως 16.00 ή 17.00) συμμετέχουν σε διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, όπως θεατρικό παιχνίδι, δραματοποίηση, κατασκευές – ζωγραφική, ακρόαση παραμυθιών, μουσικοκινητική, τραγούδι, ελεύθερο και οργανωμένο παιχνίδι και ασκήσεις χαλάρωσης. Όταν ο καιρός το επιτρέπει, οι δραστηριότητες πραγματοποιούνται στον κήπο του Νηπιαγωγείου.
METABAΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ
Πρακτικές Ομαλής
Μετάβασης στο Δημοτικό
Σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για την Προσχολική Εκπαίδευση, το Νηπιαγωγείο εισάγει το παιδί στην υποχρεωτική εκπαίδευση και το βοηθά να διαμορφώσει σταδιακά την ταυτότητα του «μαθητή» και της «μαθήτριας».
Η σπουδαιότητα του ρόλου του Νηπιαγωγείου, υπογραμμίζεται από την ανάγκη να διασφαλιστεί η συνέχεια, η συνέπεια και η σταθερότητα στους παιδαγωγικούς σκοπούς και να διευκολύνει το πέρασμα από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο.
Η διευκόλυνση των παιδιών και των οικογενειών να διαχειριστούν τη σημαντική μετάβαση στην επόμενη βαθμίδα αποτελεί σημαντική παράμετρο για την προσαρμογή των παιδιών στο νέο σχολικό περιβάλλον και την επακόλουθη μαθησιακή τους εξέλιξη.
Το Νηπιαγωγείο μας συστεγάζεται με το Δημοτικό Σχολείο γεγονός που διευκολύνει τη μετάβαση, καθώς οι ευκαιρίες συνύπαρξης των μαθητών των δύο βαθμίδων είναι συχνές. Οι ενέργειες ομαλούς μετάβασης πραγματοποιούνται καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιούνται κοινές δράσεις μεταξύ των μαθητών των δύο βαθμίδων όπως παρακολούθηση και συμμετοχή στο μάθημα, στις θεατρικές παραστάσεις, στις φιλανθρωπικές εκδηλώσεις, στις βιβλιοπαρουσιάσεις και στις αθλητικές δραστηριότητες της Α’ Δημοτικού. Κατά τη διάρκεια των δράσεων οι μαθητές εκφράζουν τα συναισθήματά τους και τις απορίες τους για τη φοίτησή τους στο Δημοτικό σχολείο.
Ο δρόμος για την επόμενη χρονιά είναι ήδη γνωστός. Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας ξεκινούν την Α’ Δημοτικού σε ένα περιβάλλον που τους είναι ήδη οικείο με πρόσωπα γνώριμα και ιδιαίτερα αγαπημένα.
Είναι σημαντικό ότι οι Εκπαιδευτικοί του Δημοτικού έχουν ενημερωθεί από τις Νηπιαγωγούς για την πορεία των μαθητών στην προσχολική εκπαίδευση και προετοιμάζουν ανάλογα το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα, το οποίο καλύπτει τις ανάγκες τους.
Οι μαθητές μας περιμένουν με χαρά τη φοίτησή τους στο Δημοτικό, χωρίς να ξεχνάνε να μοιράζονται τα νέα τους από την Α΄τάξη με τις Νηπιαγωγούς!
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Διευρυμένο
Πρόγραμμα Σπουδών
Στο ταξίδι των 60 ετών, η Σχολή διαρκώς πρωτοπορούσε και βρισκόταν πολλά βήματα μπροστά από τις εξελίξεις, αφού είχε αφουγκραστεί τις αλλαγές και τις νέες ανάγκες της σύγχρονης πραγματικότητας. Οι νέες Τεχνολογίες, η Ρομποτική, το μάθημα των Αγγλικών, η επαφή με τη δεύτερη ξένη γλώσσα και τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα είχαν ήδη εισαχθεί και εξελιχθεί στο Προνήπιο και το Νήπιο της Γενναδείου Σχολής, πριν τη διαμόρφωση του νέου Αναλυτικού Προγράμματος του Υπουργείου Παιδείας.
Πιο συγκεκριμένα, αναφερόμαστε σε ένα Διευρυμένο Πρόγραμμα Σπουδών, το οποίο περιλαμβάνει 3 φορές την εβδομάδα το μάθημα των Αγγλικών (αντί για 2 του Υπουργείου), Πληροφορική – Ρομποτική, Μουσική, Γυμναστική. Το βασικό πρόγραμμα εμπλουτίζεται με βιωματικές εκδρομές σε μηνιαία βάση, κοινές δράσεις με τις άλλες βαθμίδες (π.χ. πειράματα), βιβλιοπαρουσιάσεις, εκδρομές στη φύση τα Σαββατοκύριακα και άλλα πολλά. Το περιεχόμενο της μάθησης στο Νηπιαγωγείο οργανώνεται σε τέσσερα θεματικά πεδία και τρεις υποενότητες, στη βάση της ολιστικής προσέγγισης της μάθησης.
Α. Παιδί και Επικοινωνία
A1. Γλώσσα Προφορική Επικοινωνία Γραπτή Επικοινωνία Πολυγλωσσική Επικοινωνία
A2.Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών Γνωριμία και Επικοινωνία με τις Τ.Π.Ε Ανακάλυψη
Β. Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία
B1. Προσωπική και Κοινωνικοσυναισθηματική Ανάπτυξη Αίσθηση του Εαυτού Συναισθηματική Επίγνωση Διαπροσωπικές Σχέσεις
B2. Κοινωνικές Επιστήμες Ιστορία και Πολιτισμός Σχέση με το φυσικό και δομημένο περιβάλλον Κοινωνική και οικονομική ζωή.
Γ. Παιδί και Θετικές Επιστήμες
Γ1. Μαθηματικά Γεωμετρία και μετρήσεις Αριθμοί- Πράξεις Στοχαστικά Μαθηματικά
Γ2. Φυσικές Επιστήμες Ζωντανοί οργανισμοί Ύλη και φαινόμενα Γη-Πλανητικό Σύστημα και Διάστημα
Γ3. Τεχνολογία Κατασκευών Παραδοσιακά και Σύγχρονα Τεχνολογικά Εργαλεία/Εξοπλισμός και Συσκευές Τεχνολογία των Κατασκευών ως Εργαλείο στην Καθημερινή Ζωή
Δ. Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση
Δ1. Κινητική Αγωγή Σώμα και Κίνηση Φυσικά Δραστήρια Ζωή Αθλητική-Πολιτιστική Παράδοση και Δημιουργική Κίνηση
Δ2. Τέχνες Εικαστικές Τέχνες Θεατρική Τέχνη Μουσική
Ενημερωθείτε για
Εγγραφές
Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
Επικοινωνήστε μαζί μας, συμπληρώνοντας τη Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την εγγραφή σας στη Γεννάδειο Σχολή.
Αποστολή βιογραφικού
Οι χρήστες της σελίδας θα έχουν τη δυνατότητα, ανάλογα με τις θέσεις εργασίας που θα είναι κάθε φορά διαθέσιμες, να υποβάλουν το βιογραφικό τους ακολουθώντας τις οδηγίες της σελίδας.
Εγγραφείτε στο Νewsletter
Ενημερωθείτε για τα νέα μας και μείνετε συντονισμένοι με όλες τις εξελίξεις που αφορούν τη Γεννάδειο Σχολή!